jdosgok
Karesz 2005.12.12. 19:56
!!!!
 |
|
A japnok nem is vrakoztak tovbb, bemutattk teljes, 2006-os modellpalettjukat. Az eurpai gyrtk - rthet mdon fleg az olaszok - mr sokkal inkbb ragaszkodtak a tradcihoz, miszerint pros vben a nmetek (Mnchen vagy Kln), pratlan vben az olaszok (Miln) privilgiuma az jdonsgok legels bemutatsa. Ennek szellemben pl. a Ducati mg csak ki sem lltott Prizsban, msok a "jut is, marad is" taktikt vlasztottk, gy a franciknl is lelepleztek nhnyat a 2006-os modellek kzl, s Milnban is bemutattak prat.
Rekordok szmokban
A legutbbi EICMA mrete sem volt semmi, de most 29,3%-kal nagyobb fedett terletet, sszesen 63 685 m 2-t ntttek el a killtk. Az egyb esemnyekre tovbbi szabad terlet ll rendelkezsre, itt vannak a bemutatk, a trilosok s a streetfighterek itt fagyasztjk belnk a lelket, valamint a tesztplyk is innen foglaljk a helyet. Ezt a rgi killtsi helysznen el sem lehetett volna kpzelni. A fedett s szabadtri esemnyekre sszesen 300 000 m 2-nyi hely szolgl.
Rekordokat ttt a killtk szma is: 1560 cg knlja portkjt, melybl 833 klfldi, a tbbi olasz.
A gyrtk sort mindenkppen a duzzog Ducatival kezdenm. Mivel a Prizsi Motor Show-rl tvolmaradt, gy mindenki biztos volt benne, hogy 2006-os teljes modellpalettjval sajt hazjban, sajt vevi eltt szeretne elszr megjelenni.
Egyenesen a versenyplyrl rkezett a 999R Xerox replika, mely nem csak fnyezsben, de szmos egyb mszaki megoldsban - pldul fkei s Ohlins hts csillaptsa - is a 2005-s Superbike Vilgbajnoksgon indtott motort mintzza. Az ST3s ABS a sport-tra modellek cscsa. Az immr blokkolsgtlval szerelt motorba cscsminsg vz, llthat Showa teleszkpok. s Ohlins hts lengscsillapt kerlt.
A cg igencsak odaprklt legjabb krelmnyval a KTM-nek. Az osztrk gyr eddig fennen hangoztatta, hogy v a Super Duke, a Super Enduro, a legszuperebb Supermot, m most a Ducati - akr a gyerekek - jl rtromfolt. Ha a tid szuper, akkor az enym hiper. s ismt igazat kell adnunk az olasz gyrnak, mivel Hypermotnak keresztelt legjabb tanulmnygpe tnyleg mindent visz. 174 kiljhoz 100 lert knl a lghtses, L2-es motor.
A rszletek kidolgozottsgbl arra gyanakodhatunk, hogy a Hypermotard gyrtsra mr nem kell sokig vrnunk. Hogy a lghtses motorban mi az j, az nem derlt ki a gyriak beszmoljbl, de a trhls aclcs vz, az egykar lengvilla, egyrtelmv teszi, hogy a Ducati ragaszkodik a hagyomnyaihoz. A supermotsghoz a sportgumival szerelt, pilleknny Marchesini versenykerekek, a keskeny supermoto ls, a Multistradhoz hasonlan felhzott kipufogdobok, a kzvdk s a dupla els srvd jrul hozz.
Az els rugzst a futm ptk nagymestere, a Marzocchi szlltja, htul Ohlins rugstag csillapt. Nem csak a kerekek knnyek, a hiperkezes viselkedshez a legfontosabbnak a rugzatlan tmeg cskkentst tartottk, gy ell az egyetlen, 320 mm-es trcst radilisan felszerelt, ngydugattys fknyereg lasst, htulra 240-es trcst szereltek.
A versenykuplung segt, hogy a hirtelen visszavltsokkor a nyomatkos kthengeres rakonctlankodst kezelni tudjuk, a tmegcskkentsrl pedig magnzium motorfedelek gondoskodnak.
A BMW is Milnig tartogatta 2006-os jdonsgati. A tavalyi modelldmping idn sem ll meg: a nmet motorgyr ngy jdonsggal kszlt el. Br nhny kp mr kiszivrgott a BMW-tl teljesen idegen, soros kthengeres F800S-rl, igazi bemutatja mgis itt trtnt meg. A bajor cg a sport-tra vonalat ersti idn is, Mg az F800S inkbb sportosan nz ki, az F800ST teliidomval, magasabb elejvel s hts csomagtartjval inkbb a travonalhoz ll kzel. Mindkett szjas vltt s 80 lers Rotax-Bombardier fejleszts motort kapott.
Az R1200S 122 lerejvel minden idk legersebb boxere. Taln a Boxer Kupk remek hangulata hinyzik a nmet gyrnak? A formavilg az R1150S-hez hasonlan asszimetrikus, de minden sokkal knnyebb lett, s az j modell mdostott ruhjhoz LED-es hts lmpt kapott.
A K1200S s a K1200R sikere utn itt a K1200 sorozat legjabb, tagja a K1200GT. GT, mint Grandturismo, azaz egy sportos motor lapul a traidom alatt. A 150 lers ngyhengeres blokk mr jl ismert, ezt most mg tbb trs lehetsggel tltttk meg. A fullos trajelmez mell j lst s j, llthat kormnyt is kapott, valamint rengetegfle gyri kiegsztt knl hozz a BMW.
A Vespa klnleges formjval azonnal elrabolja rajongi szvt, s akit egyszer megszdt, az soha nem akar szabadulni tle. Audrey Hepburntl Nicole Kidmanig szinte minden Hollyvoodi sztr hasznlta filmjben ezt a klasszikus kzlekedsi eszkzt. A robogk ttrje 2006-ban nnepli 60. vforduljt. A Piaggio mzeum szmos ritkasggal prezentlta a gyr hatvanves trtnelmt, de j modellekkel is nnepeltk a neves vfordult: kt j Vespa modellt fognak 2006-ban gyrtani, a GT-60-at, mely a GTS250-bl fejlesztettek tovbb. A legels, 1946-ban gyrtott Vesphoz hasonlan ez is fmbl kszlt karosszrival kszl. A msik modell, az LX-60 a harsny 70-es veknek llt emlket, amikor a Vespk uraltk az utakat.
De nem csak a Vespa nnepel vfordult 2006-ban. A Malguti mr a hetventdiket tlti. A hatalmas, srga szn standot megltogatva visszautazhatunk az idben. 1955-bl a legends Mosquito, vagy a 61-es SuperSport versenymotor mellett szmos modell eleventi fel a rgi tradcikkal rendelkez gyr mltjt. A Malagutit mg mindig az alapt csald igazgatja Bologna mellett, s nem sllyedt el az olasz motorgyrak olvaszttgelybe. Az 50, 125, 250 s 500 cm3-es robogk mellett olyan klnlegessgeket is gyrtanak, mint a Ducati Superbike s MotoGP motorjainak robog-repliki: a Firefox s a Phantom modellek.
A KTM sem remekelt Prizsban, a narancssrga jdonsgokat Milnra tartogattk. A V2-es motorcsald kt legjabb tagja, a 950 Super Enduro R s a 990 Adventure az risok sort szaportja. A versenyzsre is alkalmas 950 Super Enduro R a korbban megjelent 950 Supermott jellheti meg seknt, de azrt van sok klnbsg is. Els ltsra az j els srvd s a fejidom tnik fel, de az ls is keskenyebb, a tank pedig 14 literes. A futmvet a kemnyebb ignybevtelhez hangoltk, mg a fkeket a btyks gumikhoz optimalizltk.
A V2-esek els tagjt, a 950 Adventure-t hrom v gyrts utn levltotta a KTM. De itt van helyette a mg ersebb, mg nagyobb, mg krnyezetbartabb KTM 990 Adventure nvelt lkettrfogattal s zemanyag-befecskendezvel. A norml lsmagassg alapverzi fekete vagy narancs szntl knnyen megklnbztethet a hossz rugut futmvel szerelt, kkre festett sportosabb kivitel.
Az Aprilia kivette a rszt mindkt nagy killtson. Prizsban a Tuonval s a V2-es RXV, SXV off-road gpekkel virtottak, mg Milnba ngy jdonsggal, a Scarabeo 500-zal, az RSV1000R s Factory szupersport gpekkel, valamint az RS125-tel rkeztek.
Az j Scarabeo legelnyesebb tulajdonsga, hogy br egy maxi-robogrl beszlnk, olyan kompakt, mint egy 250-es. Ennek oka, hogy sokat kritizlltk az risrobogk vrosi kzlekedsi kpessgeit. Az integrlt fkrendszert kapott, s korltozott mrete mellett jut hely az utas sisakjnak is az ls alatt.
Az Aprilia az j RSV-kkel tr vissza a versenyplyra. A kthengeres motor 143 lereje, knny burkolata, Ohlins futmve az egyik legkivnatosabb sportgpp teszi az RSV1000R-t, amire a Factory vltozat csak rdob nhny lapttal.
A kezdk s a fiatal motorosok nincsenek nagyon elknyeztetve a 125-s sportgpek tern. Az Aprilia most megjtotta RS125-s modelljt. Az j nyolcadliteres ersen hasonlt az RSV1000R-hez, ami az ifj vsrlknak is minden bizonnyal imponlni fog. Ilyen a vkony klls alumniumntvny kerekek, vagy az ers fkek. Az j vz s a motor az Aprilia RSV125 GP motorjbl szrmazik.
A Moto Guzzi is ktszer akart az jsgok cmlapjra kerlni. A Breva 1100 s a Griso utn a legends olasz gyr itt mutatta be a Norge s a California Vintage modelleket. Ezttal a Guzzi a hossz trk szerelmeseinek kedvez, mindkt gpet olyan knyelmi berendezsekkel szerelte fel, mely nem csak megknnyti, de knyelmesebb is teszi az lsben tlttt hossz rkat.
Az 1200 cm3-es Norge inkbb a Guzzi jvjt mutatja, mg a California Vintage a 35 ves California modell szp trtnetnek llt emlket. A standon killtottk a Breva 750 meztelen s a Nevada 750 trstott vltozatt, valamint a California Classic s a Breva 750 legjabb szneit is. Termszetesen nem hinyozhatott az MGS-01 Corsa versenymotor sem.
A kisebb olasz gyrtk is itt tettek ki magukrt. A Benelli vadonatj Tornado 1130-cal jelent meg, de tovbbra is megcsodltuk a Tre-K-t, s a TNT-t.
A Bimota a DB6 1000-rel csdtette maghoz az olasz formatervezsre fogkony jsgrkat. Ezres Ducati blokk pihen Sergio Robbiano mvszi munkiban, gy a DB5 Mille-ben s a DB6 Deliriban. A nv tall, a delriumos hangulat napunk tovbbi rszt vgigksrte.
A Spanyol gyr bszkesgvel, a Derbi Mulhacen 659-cel mr tavaly Bolognban tallkoztunk. Azta a klnc utcai gp szmos formatervezi djat elnyert, de a futszalagokra mg nem jutott fel. A fogadtats annyira kedvez, hogy remlhetleg a Derbi vgre dnt a gyrts mellett.
A tartozkok, motorfelszerelsek s motoros ruhzat gyrtk is tejes ltszmmal felvonultak. Rgta vrjuk mr a Bluetooth-os bukkat, de nem kell tovbb. A Nolan bemutatta a N-Com vezetknlkli sisakjt, melyben a motoros knnyedn tudja hasznlni a mobiljt, de hallgathat MP3-at, vagy CD-t, s termszetesen a GPS navigci utastsait is. Az itt bemutatott N-Com rendszer a Nolan prmium sisakjaiban, gy az N102-ben s az N42-be ptik be.
Aki becsmrltt a rengeteg motor kztt s egy kis pihensre vgyik, azt Craig Jones s Kevin Carmichael vilghr streetfighterek s motoros akrobatk szrakoztatjk minden nap dlutn. De pihenni rrnk a hossz tli hnapok alatt, most lehet csodlkozni, tervezgetni, prblgatni. A 63. Milni Motor Show (2005. november 20.) vasrnap este hatig nyitva ll, gy ha kedved tartja... induls!
|